Pagina's

27 maart 2011

Let me upgrade you

Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn camera heb gekregen. Ik heb afgelopen jaar vooral veel foto's gemaakt met mijn kitlens (Canon 18-55mm f3.5-5.6). Daarnaast heb ik een converter ring gebruikt om met oude goedkope lenzen te kunnen fotograferen. Heel leuk en aardig allemaal, maar het is tijd voor een upgrade! Ik heb besloten een Canon 17-55mm f2.8 te gaan kopen. Om precies te zijn volgende week vrijdag... op mijn verjaardag! Yeah!
De 17-55mm zal mijn standaard/allround worden lens ter vervanging van mijn kitlens. Hij is lekker lichtsterk (bij weinig licht makkelijker uit de hand schieten en/of meer 'depth of field' - Yeah!), hij is superscherp, heeft wat bereik ennn hij heeft autofocus (in tegenstelling tot de oldschool lenzen waarbij je handmatig moet scherpstellen). De autofocus is iets dat ik op bepaalde momenten toch écht miste. Je kan niet even snel een foto nemen. Als bijvoorbeeld mensen poseren heb je natuurlijk wel even tijd om scherp te stellen, maar een stuk minder als je wat spontanere foto's wil maken of kinderen die constant bewegen.. dan wordt handmatig scherpstellen toch wat moeilijker. Ook de f2.8 (lichtsterkte) zal daarbij zeker goed van te pas komen. Vanaf vrijdag zal het zijn.. camera pakken en schieten maar (bij wijze van spreken dan haha)!

Ik kaaaaaaaaaaaan niet wachten!!

Nou.... de countdown starts now! Nog 5 dagen!! I'll keep you posted!

Een plaatje van het internet voor nu..


You might also like:



2 opmerkingen:

Anoniem zei

1 jaar nog maar?

Cecilia zei

Yes, iets minder zelfs!

Een reactie plaatsen